دکوراسیون داخلی

انچه باید درباره دکوراسیون داخلی بدانیم

دکوراسیون داخلی

انچه باید درباره دکوراسیون داخلی بدانیم

دکوراسیون خانه های بزرگ

امروزه سبک‌های  متنوعی برای دکوراسیون خانه وجود دارند از سبک‌های  ساده و مینیمال گرفته تا سبک‌های روستیکو  صنعتی  که هر کدام به دور از هر گونه تجملگرایی هستند و طرفداران بسیاری دارند اما با این اوصاف برخی به دنبال سبک هایی هستند که بسیار با شکوه و تجملگرا هستند و به نوعی  اشرافی  و لوکس شناخته می شوند که مختص قشر خاصی هستند و هر شخصی  توانایی خرید یا زندگی در چنین خانه‌هایی را ندارند.

این  خانه‌ها فقط در باره دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی نیستند بلکه در خانه های مدرن نیز قابل استفاده اند که در آن ها از گرانترین مبلمان و عناصر استفاده شده است و فضای بزرگ و وسعت دارند.


  

برای دکوراسیون داخلی منزل های بزرگ به سبک کلاسیک، سلطنتی یا مدرن دیگر  از رنگ‌های مختلف استفاده نمی شود بلکه باید در طیف رنگی مشکی، سفید، قهوه ای ، بژ، استخوانی و طلایی به دنبال بهترین و مناسب ترین رنگ‌ها بود. اززمان های دوربا دیدن رنگ طلایی ناخوداگاه حس لاکچری و لوکس  بودن به انسان منتقل میشد که امروز هم اوضاع تغییری نکرده و بدون شک در دکوراسیون داخلی خانه‌های لاکچری و شیک نیز دیده می شوند.

پس متوجه شدیم که یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار دراین خانه ها استفاده درست از رنگ‌ها است که نباید از هر رنگی  استفاده کرد و از رنگ طلایی نباید قافل شد.



 از  دیگر ویژگی‌های مهم خانه‌های لوکس و لاکچری داشتن گچ بری در سقف و ستون ها است، دارای انواع پتینه کار با استفاده از ورق طلا هستند و در برخی از خانه های مدرن نیز دارای ابزارکاری‌های لوکس و شیکی نیز هستند که باعث تمایز این خانه ها از خانه های دیگر میشود.






 

ویژگی بعدی استفاده از پرده، تابلو ها، مبلمان، فرش، اکسسوری  است.

چونکه فضا بسیار  بزرگ  است پس هماهنگ کردن این المان ها در کنارهم نیز کار آسانی نیست پس بهتر است از یک معمار داخلی کمک بگیرید.

نکته بسیار مهم این است که اگر دکوراسیون شمابه سبک مدرن است تا حد امکان از خرید مبلمان کلاسیک پرهیز کنید و مبلمان مدرن لوکس با مصالحی مانند چرم استفاده کنید. متقابلا  اگر دکوراسیون داخلی یک سبک کلاسیک دارید ترجیحا از مبلمان سلطنتی و استیل خریداری کنید.






مورد دیگری  که باید در دکوراسیون شیک خانه های ایرانی  اجرا  کرد استفاده از مصالح لوکس و مرغوب است که باید به صورت حرفه ای و در نهایت دقت اجرا شود. از جمله این مصالح میتوان به سنگ مرمر و مصالح براقی مانند  کاشی  و سرامیک با ابعاد بزرگ و طرح‌های زیبا اشاره کرد.




 

خانه های  لوکس مثل  هر خانه دیگری از اتاق‌ها، حمام، سرویس بهداشتی، لابی و فضاهای لاکچری دیگر طراحی و اجرا شده اند که باید برای هر قسمت طراحی خاص خود را اجرا کرد و در هر فضا  متناسب با کل منزل از لاکچری ترین  مصالح، مبلمان، و جزییات استفاده شود.








یکی از عناصری که در اکثر دکوراسیون داخلی منزل ایرانی لوکس و لاکچری استفاده می شود استفاده از پنجره‌های  قدی و بزرگ  است که باعث می شود نور زیادی وارد فضای  داخلی خانه شود و فضایی دلباز و لوکس را ایجاد کند.










نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد