دکوراسیون داخلی

انچه باید درباره دکوراسیون داخلی بدانیم

دکوراسیون داخلی

انچه باید درباره دکوراسیون داخلی بدانیم

طراحی دکوراسیون روف گاردن


اگر میخواهید بدانید روف گاردن به چه مکانی گفته می شود باید بگوییم  که در اصل  به فضایی  که با نیمکت، گلدان های سبز، حوض و یا آب نماهای کوچک در تراس و یا بر روی پشت بام یک خانه ایجاد می شوند روف گاردن گفته می شود.

طراحی و یا بازسازی روف گاردن می تواند شامل ایده های متفاوتی باشد که انتخاب آن ها بسته به سلیقه هر شخص و فضای آن متفاوت و متنوع می باشد .

نکته اساسی و جذاب این ترند در طراحی این است که روف گاردن   روی پشت بام ها و تراس های خانه های آپارتمانی اجراء می شود و شما می توانید با استفاده از این ایده کاربردی فضای سبز زیبایی را روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید.

 


در طراحی روف گاردن، می‌توانیم  از گذاشتن چند گلدان سبک و سنگین روی پشت بام سازه اصلی شروع کنیم  و در نهایت، به پوشش سبز گسترده و احداث آلاچیق به آن خاتکه دهیم. البته که پوشش سبز گسترده در طراحی بام سبز از مهم‌ترین مسائل احداث چنین فضایی است، کماکان همه چیز باید طبق نقشه پیش برود. زیرا یک خطای کوچک باعث نازیبا شدن سطحی و همچنین نشست زمین می‌شود.

بنابراین، پیش از هرگونه اقدام در ارتباط با طراحی روف گاردن با یک مشاور ساختمانی مشورت کنید تا با انجام محاسبات لازم ایده‌های طراحی را با شما در میان بگذارد.





نکته بسیار مهم این است که برای بازسازی، باید حتما محیطی از قبل برای روف گاردن طراحی شده باشد و شما قصد بازطراحی آن را داشته باشید. یا حتی اگر این فضا وجود نداشت، قسمتی از ویلای شما باید حتما شرایط ایجاد روف گاردن را داشته باشد.

برای زیبا سازی و ایده پیشنهاد ما به شما نیمکت های توکار است . به خصوص اگر تمایل دارید از زندگی شهری خود فاصله بگیرید، قطعا عاشق این ایده طراحی روف گاردن خواهید شد. تعبیه و احداث نیمکت چوبی توکار در آلاچیق می‌تواند ایده‌ای شگفت انگیز باشد.

مخصوصا آنکه سقف آلاچیقتان کوتاه و روباز باشد و چشمانتان به نمای خیره کننده آسمان بالاسرتان اشراف داشته باشد.




پیشنهاد بعدی استفاده از کفپوش چوبیست.بام سبز ترکیبی از مجموعه‌های طبیعی است. بنابراین، المان‌های طراحی روف گاردن باید شامل عناصر طبیعی باشد. و یکی از عناصر طبیعی قطعا چوب است.

نصب  کفپوش  چوبی ایده‌ای متناسب با طراحی بام سبز به شمار می‌رود. از آنجا که بام سبز استعاره‌ای از دامن طبیعت است، ترکیب چوب و گیاهان به مثابه جنگل می‌درخشد.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد